• جمعه 21 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 2 ذی القعده 1445
  • 2024 May 10
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89405
+
-

مبعلی: کی‌روش خیلی خوب  به بازیکنانش انگیزه می‌داد

سپاهان، تراکتور و استقلال مدعیان قهرمانی هستند



امیرحسین اعظمی| جواد نکونام در ابتدای فصل جاری تمایل زیادی به همکاری با ایمان مبعلی در کادرفنی فولاد داشت اما بازیکن سابق قرمز‌های جنوب تصمیم گرفت کادرفنی این تیم را ترک کند و برای مدتی از فوتبال دور شود. او این روزها خودش را آماده حضور در کلاس‌های مربیگری می‌کند تا شاید در آینده‌ای نزدیک به فوتبال برگردد. با او درخصوص آخرین شرایط فوتبال ایران گفت‌و‌گویی کرده‌ایم.
  بازی‌های لیگ برتر ایران را دنبال می‌کنی؟
کم و بیش دنبال می‌کنم. رقابت در بین تیم‌های بالای جدول فشرده است و امسال چند تیم دنبال قهرمانی هستند. من سپاهان، تراکتور و استقلال را شانس‌های اصلی قهرمانی می‌دانم هر چند که پرسپولیس و شهر‌خودرو هم تیم‌های شایسته‌ای هستند. معمولا تیم قهرمان با3 یا 4 امتیاز اختلاف به جام می‌رسد و باید دید کدام تیم در ادامه راه کمتر اشتباه می‌کند. حتی اشتباهات داوری هم می‌تواند در قهرمان شدن یا نشدن یک تیم تأثیرگذار باشد.
  چرا در ابتدای فصل از کادرفنی فولاد جدا شدی؟
من رابطه خوبی با کادر فنی و مسئولان باشگاه داشتم و هیچ مشکلی هم وجود نداشت. برای ماندن در فولاد چند دلیل شخصی و فوتبالی داشتم و در نهایت ترجیح دادم که نباشم.
  الان در کلاس خاصی شرکت نمی‌کنی؟
قرار است در کلاس مربیگریB آسیا شرکت کنم.
  حتما می‌دانی که فدراسیون و ویلموتس با یکدیگر اختلاف‌هایی پیدا کرده‌اند. فکر می‌کنی قطع همکاری با این مربی تصمیم درستی باشد؟
واقعیت این است که من به‌صورت جدی و دقیق در جریان اتفاقات و جزئیات مربوط به تیم ملی قرار ندارم و نمی‌دانم چه تصمیمی درست یا غلط است. این فدراسیون است که باید تصمیم بگیرد، هر چند که یک طرف قضیه هم خود ویلموتس است.
  در مورد 2شکست پیاپی تیم ملی چه صحبتی داری.
فوتبال برد و باخت دارد. ما در زمان کی‌روش به سبک بازی این مربی و رفتارهایی که او داشت عادت کرده بودیم. مسائل روحی و روانی در فوتبال خیلی مهم است و در این زمینه کی‌روش به خوبی به بازیکنانش انگیزه می‌داد. نمی‌دانم الان شرایط بازیکنان در این زمینه چطور است و چگونه روی مسائل روحی آنها کار می‌شود. اگر هم قرار است تغییر مربی داشته باشیم، باید دید برنامه فدراسیون چیست و مسئولان با چه تفکری می‌خواهند سرمربی انتخاب کنند.
  از برانکو به‌عنوان گزینه جدی فدراسیون برای جانشینی ویلموتس نام برده می‌شود. در این خصوص چه نظری داری؟
خب، برانکو فوتبال ما را می‌شناسد و چند سال هم در تیم ملی فعالیت کرده است. باید دید در نهایت فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرد.
  با این تفکر موافق هستی که برخی از بازیکنان باید با فوتبال ملی خداحافظی کنند؟
این موضوع سلیقه‌ای است و البته خداحافظی برای هر فوتبالیستی سخت است، چه از فوتبال باشگاهی و چه از بازی‌های ملی. وقتی بازیکنی خداحافظی نمی‌کند نباید بگوییم او مقصر است. وقتی مربی یک بازیکن را می‌خواهد طبیعتا بازیکن مورد نظر هم برای تیم ملی بازی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید